cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Plan dnia


Plan dnia w przedszkolu Olsztyn

Zanim przedstawimy nasz plan dnia w przedszkolu w Olsztynie, chcemy podkreślić, że służy on przede wszystkim do pewnemu uporządkowaniu jego struktury. Wiemy, że jest to ważne dla maluchów, które potrzebują określonego schematu wydarzeń, w których biorą udział. Mamy ustalone pory zabaw, zajęć dydaktycznych i dodatkowych, posiłków, wycieczek i spacerów, a także sprzątania sal. Jednocześnie nauczyciele mają cały czas na uwadze samopoczucie każdego dziecka, nastroje panujące w grupie, poziom energii i zaangażowania. Reagują na bieżąco na to, co się dzieje, traktując plan dnia jako pewien punkt odniesienia.

Różnorodna oferta zajęć w przedszkolu w Olsztynie

Dzięki urozmaiconej ofercie zajęć w przedszkolu w Olsztynie maluchy nie narzekają na nudę. Co więcej, mają w czym wybierać. Oprócz zajęć dydaktycznych, wspólnych dla wszystkich dzieci, każdy dzień to okazja do uczestnictwa w różnych, ciekawych zajęciach dodatkowych w przedszkolu w Olsztynie. Zajęcia z języka angielskiego, robotyki, zajęcia taneczne, zajęcia teatralne, szachy – to przykładowe z nich. U nas każdy maluch znajdzie coś, co mu się spodoba. Wiek przedszkolny cechuje się zmiennością zainteresowań, jednak kształtują się one zawsze w wyniku kontaktu ze światem zewnętrznym, w tym ze środowiskiem przedszkolnym. Dlatego przywiązujemy uwagę do tego, aby stwarzać maluchom wiele okazji do ich odkrywania.

Nasz plan dnia w przedszkolu

Jak wygląda dokładnie nasz plan dnia w przedszkolu? Zaczynamy pracę już o godz. 6.30, a działamy do 18.00. Zajęcia trwają do godz. 13.50, zaś od godz. 14.30 dzieci mogą wracać do domów. Jednak nawet Rodzice, którzy pracują dłużej i odbierają swoje pociechy później, do godz. 18.00, wiedzą, że maluchy spędzają każde popołudnie w sposób urozmaicony i atrakcyjny. Dbamy o to, aby zarówno podczas zajęć dydaktycznych, jak i po ich zakończeniu miały sporo okazji do rozwoju oraz spędzały czas w interesujący i różnorodny sposób. A oto szczegóły:

6:30-8:00

Witamy się, rozmawiamy, rysujemy, bawimy się klockami, śpiewamy, podejmujemy zabawy rozwijające mowę i myślenie – wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję dzieci.

7:30

Witamy się z naszą Panią, planujemy dzień (lepiej się nie spóźniać – szkoda stracić ciekawe zajęcia).

8:10-8:25

Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe ze śpiewem.

08:25-8:30

Przygotowujemy się do śniadania – myjemy ręce.

8:30-9:00

Teraz jemy śniadanko – ale smaczne!

9:00-9:10

Czynności higieniczne po śniadaniu – mycie rąk i zębów (Szczotka, pasta, kubek ciepła woda….).

9:10-9:30

Uczestniczymy w zajęciach dydaktycznych kierowanych przez Panią – malujemy, lepimy, rysujemy, śpiewamy, tańczymy, wycinamy, uczestniczymy w zabawach konstrukcyjnych, badawczych.

9:30-10:00

Uczestniczymy w zajęciach dodatkowych, np. z języka angielskiego, rytmiki, gimnastyki korekcyjnej.

10:00-11:30

Wychodzimy na wycieczki, spacery, do biblioteki. Czasami zapraszamy do nas gości albo bierzemy czynny udział w przedszkolnych uroczystościach.

11:30-11:50

Przygotowujemy się do zupy – odwiedzamy łazienkę. Jemy z apetytem smaczne. Smaczne!

11:50-13:50

Słuchamy opowiadań czytanych przez naszą Panią. Bawimy się w sali lub w ogrodzie, a poprzez zabawę utrwalamy wiadomości. Kończymy zadania rozpoczęte przed południem, rozwijamy swoje zainteresowania i zdolności.

13:50-14:00

Sprzątamy salę i odwiedzamy łazienkę.

14:00-14:30

Jemy obiadek – mniam, mniam proszę o dokładkę.

14:30-18:00

Możemy iść do domu – choć chętnie jeszcze się bawimy, budujemy, manipulujemy klockami, układamy puzzle, gramy w gry planszowe, czytamy bajki, śpiewamy, tańczymy, lepimy plasteliną, rysujemy……..

Po zabawie wszystkie zabawki wracają na swoje miejsce. Pa pa misiaczki, samochodziki, lalki. Jutro znowu się spotkamy!!!

Do zobaczenia.

 

Top
Udogodnienia dla niepełnosprawnych