Zanim przedstawimy nasz plan dnia w przedszkolu w Olsztynie, chcemy podkreślić, że służy on przede wszystkim do pewnemu uporządkowaniu jego struktury. Wiemy, że jest to ważne dla maluchów, które potrzebują określonego schematu wydarzeń, w których biorą udział. Mamy ustalone pory zabaw, zajęć dydaktycznych i dodatkowych, posiłków, wycieczek i spacerów, a także sprzątania sal. Jednocześnie nauczyciele mają cały czas na uwadze samopoczucie każdego dziecka, nastroje panujące w grupie, poziom energii i zaangażowania. Reagują na bieżąco na to, co się dzieje, traktując plan dnia jako pewien punkt odniesienia.
Dzięki urozmaiconej ofercie zajęć w przedszkolu w Olsztynie maluchy nie narzekają na nudę. Co więcej, mają w czym wybierać. Oprócz zajęć dydaktycznych, wspólnych dla wszystkich dzieci, każdy dzień to okazja do uczestnictwa w różnych, ciekawych zajęciach dodatkowych w przedszkolu w Olsztynie. Zajęcia z języka angielskiego, robotyki, zajęcia taneczne, zajęcia teatralne, szachy – to przykładowe z nich. U nas każdy maluch znajdzie coś, co mu się spodoba. Wiek przedszkolny cechuje się zmiennością zainteresowań, jednak kształtują się one zawsze w wyniku kontaktu ze światem zewnętrznym, w tym ze środowiskiem przedszkolnym. Dlatego przywiązujemy uwagę do tego, aby stwarzać maluchom wiele okazji do ich odkrywania.
Jak wygląda dokładnie nasz plan dnia w przedszkolu? Zaczynamy pracę już o godz. 6.30, a działamy do 18.00. Zajęcia trwają do godz. 13.50, zaś od godz. 14.30 dzieci mogą wracać do domów. Jednak nawet Rodzice, którzy pracują dłużej i odbierają swoje pociechy później, do godz. 18.00, wiedzą, że maluchy spędzają każde popołudnie w sposób urozmaicony i atrakcyjny. Dbamy o to, aby zarówno podczas zajęć dydaktycznych, jak i po ich zakończeniu miały sporo okazji do rozwoju oraz spędzały czas w interesujący i różnorodny sposób. A oto szczegóły:
Witamy się, rozmawiamy, rysujemy, bawimy się klockami, śpiewamy, podejmujemy zabawy rozwijające mowę i myślenie – wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję dzieci.
Witamy się z naszą Panią, planujemy dzień (lepiej się nie spóźniać – szkoda stracić ciekawe zajęcia).
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe ze śpiewem.
Przygotowujemy się do śniadania – myjemy ręce.
Teraz jemy śniadanko – ale smaczne!
Czynności higieniczne po śniadaniu – mycie rąk i zębów (Szczotka, pasta, kubek ciepła woda….).
Uczestniczymy w zajęciach dydaktycznych kierowanych przez Panią – malujemy, lepimy, rysujemy, śpiewamy, tańczymy, wycinamy, uczestniczymy w zabawach konstrukcyjnych, badawczych.
Uczestniczymy w zajęciach dodatkowych, np. z języka angielskiego, rytmiki, gimnastyki korekcyjnej.
Wychodzimy na wycieczki, spacery, do biblioteki. Czasami zapraszamy do nas gości albo bierzemy czynny udział w przedszkolnych uroczystościach.
Przygotowujemy się do zupy – odwiedzamy łazienkę. Jemy z apetytem smaczne. Smaczne!
Słuchamy opowiadań czytanych przez naszą Panią. Bawimy się w sali lub w ogrodzie, a poprzez zabawę utrwalamy wiadomości. Kończymy zadania rozpoczęte przed południem, rozwijamy swoje zainteresowania i zdolności.
Sprzątamy salę i odwiedzamy łazienkę.
Jemy obiadek – mniam, mniam proszę o dokładkę.
Możemy iść do domu – choć chętnie jeszcze się bawimy, budujemy, manipulujemy klockami, układamy puzzle, gramy w gry planszowe, czytamy bajki, śpiewamy, tańczymy, lepimy plasteliną, rysujemy……..
Po zabawie wszystkie zabawki wracają na swoje miejsce. Pa pa misiaczki, samochodziki, lalki. Jutro znowu się spotkamy!!!
Do zobaczenia.